Tukang Ikut

Isnin, November 01, 2010

HARI YANG SEJUK

Hujan sepanjang hari. Dari semalam sehingga hari ini hujan turun tak berhenti-henti. Sangat sejuk. Kipas pun pasang no 1 dan 2 jer. Selimut pula sorang satu. Nak buat apa pun rasa malas jer. Bagai di tarik-tarik balik ke tempat pembaringan adala. Ah..sangat bestkan kalau dapat sambung tidur lagi..hehe. Sabaq sat. Cek nak buat entri baru ni. Em..rasanya mesti dah ada sesetengah tempat yang dah di naiki air. Tapi setakat ini tak dengar pun laporan kat berita tv kata banjir or sebagainya. Cuma dalam facebook tadi ada kawan bagitau kat highway menuju ke Bukit Kayu Hitam, area DXN Napoh dah naik air. Katanya juga budak UUM konvo. Yeke..kalau iye sangat kesian kat depa sebab dalam keadaan cuaca begini setiap pergerakan jadi terbatas. Tapi nak buat camna. Hujan rahmat. Eh..lupa tanya. Tempat korang hujan tak?

Kepada yang memandu di luar sana, berhati-hati. Jalan licin. Jangan bawa laju-laju. Kalau tak sayang nyawa pun pikir orang lain sama ye adik-adik abang-abang. Me pun tadi nasib baik tak cium bontot kereta orang. Ada satu kereta tu bawa laju dan langgar lopak air. Bila air tu terkena kita, jadi tak nampak depan. Nasib baik sempat brek. Tapi anak me yang tidur kat belakang jatuh tergolekla kat belakang. Emm..jangan terburu-buru k. Kang yang dikejar tak dapat, yang dikendong lak berciciran. 

p/s : apasal me cakap terkemut-kemut ni...eerrr..sejuk punya pasal..hehe

19 ulasan:

  1. Konvo UUM wktu hujan...
    teringat gak tahun lepas saya konvo kat UUM pn hujan...huhuhu

    BalasPadam
  2. bear..ye ker...hehe..sejuk tuuu..;)

    BalasPadam
  3. hahah mari behibernasi cam beruang kutub :)

    BalasPadam
  4. hatwo..yeah..tp kutub utara ke kutub selatan..haha

    BalasPadam
  5. Kat perlis ujan~ dari semalam~

    BalasPadam
  6. kat sini semalam ujan..ari ni angin kuat gila..area jb

    BalasPadam
  7. kat perlis pun ujan 2 ari dah,x benti2...dah ade tmpt yg banjir..takuttt...uhuhu

    BalasPadam
  8. kelana jaya x ujan..tp mendung sejuk...jer...

    BalasPadam
  9. aida..ye ke..dengar kata ribut gak..

    cik su..kat mana tu yer..;)

    BalasPadam
  10. cik ct..banjir dah ker..takut..

    ceekeen...oo..ingat semua tempat hujan..ni pun tek benti lagi ni..risau lak air naik

    BalasPadam
  11. best gak hujan...bilalah Doha nak hujan?masih lagi panas..last year dah msk musin sejuk cam ni.

    BalasPadam
  12. miza..seronoknya dpat rasa dok luar negara kan..hehe..

    BalasPadam
  13. sejuk jugak kak..tp xla hujan..sejuk gile smpai menggigil kot dlm kelas td+air-cond la..hehe..tp xdlm air-cond pon sejuk gak ni..

    BalasPadam
  14. kt serdang ni pun asik ujan jer. xtenang nak jemur baju..heehee

    BalasPadam
  15. misya...angin sejuk kot..haih..musim hujan dah ke ni ha..

    sue..tak keringla baju kita nampaknya..haha

    BalasPadam
  16. hujan juga, sampai hujan tolong basuh tingkap bilik. haha

    BalasPadam
  17. sekarang pun sedang hujan an bila hujan deria dan nafsu makan akan memuncak.. lol;D

    thanks for dropping on my blog! keep in touch then.

    BalasPadam
  18. melle..hehe..jimat tenaga orang ek..

    fifie..betui2...asik lapar jer..awat yer..he..;)

    BalasPadam
  19. dekat pulau(penang)memang sejuk gile ahh..
    tp if penang hujan mmg best ar sbb asyik panas memanjang jep
    tp kat negeri lain tu kesian laaa

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails