Tukang Ikut

Rabu, Disember 29, 2010

MALAYSIA JUARA PIALA SUZUKI AFF 2010 - TAHNIAH

KUALA LUMPUR 29 Dis. - Malaysia berjaya menjuarai Piala Suzuki AFF 2010 mengalahkan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Indonesia. Kemenangan Malaysia itu diperoleh selepas berjaya mengatasi Skuad Garuda dengan agregat 4-2. Pada perlawanan malam ini, Malaysia memperoleh gol pertama melalui Safee Salee pada saingan separuh masa pertama, manakala Indonesia berjaya mendapat satu gol hasil sumbangan Mohammad Nasuha dan gol sendiri pemain Malaysia, Mohamad Muslim Ahmad. Paling menarik malam ini, sepakan penalti Firman Utina berjaya dihentikan oleh penjaga gawang negara, Khairul Fahmi Che Mat. - Utusan





Tahniah! Syabas Malaysia. Kami semua amat berbangga dengan kemenangan ini. Me rasa tak senang duduk sepanjang perlawanan ni. Rasa tak sabar jer nak tunggu habih. Nasib baik semuanya berakhir dengan kejayaan. Tahniah sekali lagi. Puji para pemain sebab saling membantu bila salah sorang daripada mereka cedera. Tak kira Indonesia or Malaysia. Syabas.

pic : google
p/s : Alhamdulillah..

10 ulasan:

  1. ska2 bla tau malysia menang...hidup malaysia!!!!

    BalasPadam
  2. diela...suka sampai rasa terharu pun ada..huhu..tahniah malaysia!!!

    BalasPadam
  3. congratz malaysia.. memori indah utk ujung tahun ni ^^

    BalasPadam
  4. tahniah n terima kasih kpd semua pemain..

    BalasPadam
  5. caliph..yeah..betul tu..senyum sampai telinga dah nih..hehe

    2ury..tahniah3..malaysia boleh!

    BalasPadam
  6. pemain mesia n indonesia berbudi bahasa dlm padang sb xmo ada kecoh2..

    BalasPadam
  7. kinsyakrn..tu la..me pun nampak depa dok bertolak ansurkan..hmm..bagus..

    BalasPadam
  8. tahniah Malaysia...

    Ferdinand pon ucap tahniah kat Malaysia -> Rio Ferdinand Ucap Tahniah kpd Malaysia

    BalasPadam
  9. diana..alhamdulillah..;)

    budak botak..tahniah2..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails