Tukang Ikut

Isnin, April 26, 2010

Formula 1 Malaysia

Amboi..amboi..amboi..bukan main laju depa bawak kereta. Ingat ni litar Sepang ker ? Kurang asam boi tui depa ni. Kalau cuaca tu elok takpe la gak. Ni dengan hujan, ribut, petir semua ada bleh lagi depa bawak laju-laju. Dah lama hidup apa. Tak sayang nyawa betui. Agak-agakla nak bawak laju pun. Dalam hujan camni risiko nak kemalangan sangat tinggi peratusnya. Accident sorang-sorang lantak kat depa la kan. Ni kalu dah babitkan orang lain mana orang tak marah. Oleh itu cik abang n cik kak sekalian, berhati-hati memandu dalam hujan. Tambah kalu hujan tu tersangat lebat sampai tak nampak jalan.
  • Beri laluan kepada kenderaan berat dahulu..bahaya wei..
  • Jaga jarak pemanduan antara anda dan kereta di hadapan. Jangan dekat sangat. Kang tak sempat nak brek. Bukannya nampak sangat pun
  • Selepas meredah jalan dinaiki air, elakkan terus memandu dengan laju coz sistem brek tidak berfungsi sepenuhnya.
  • Kalau dah tak nampak sangat ikut garisan putih. Memakai sunglasses boleh membantu mencerahkan sedikit penglihatan. Tapi di siang ari jer tau. Kang malam lagi tak nampak.
  • Jangan pasang hazard light coz ia bleh mengelirukan orang lain. Kalu masa berhenti takpa. Jangan lupa pasang lampu jika hujan sangat lebat.
p/s : Ibu pun cuak gak tadi masa balik dari amik ayah. Nasib baik ayah ada. Dia yang tolong ingatkan. Kalu sorang-sorang ibu berhenti je kat stesen minyak. Takut cek oii..huhuhu

3 ulasan:

  1. selfish drivers are common on the roads.

    BalasPadam
  2. i think KL has more formula 1 drivers =P

    BalasPadam
  3. yup....
    betoi tue bro..
    safety first

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails