Tukang Ikut

Selasa, April 27, 2010

Ini Bukan Lesung Batu

UISHH...GERAMNYA TGK
Tetiba citer pasal lesung pipit yek. Itula ibu..apa ja nampak semua nak tulih. Camna tah tiba-tiba teringat nak tulih pasal lesung pipit ni. Orang kata saper yang ada lesung pipit ni cantik...comel gitu. Tapi kalu dah tua pun comel lagi ker...huhuhu. Kalu artis yang ada lesung pipit ni ibu suka tengok Zizie Ezette. Tapi bila dia dah kahwin dengan si Bung tu terus tak baper nak cantik.. Catriona Ross pun ada juga. Orang kata kalu nak anak ada lesung pipit ni bolehla cuba-cuba makan buah delima. Aishh....apa kena-mengena pun tak taula. Ha..yang ini satu lagi petua nak bagi ada dimple ni. Mula-mula amik daun betik tua dan tumbuk lumat.

Perah airnya sampai tinggal hampas. Hampas tu la korang gosok kat pipi. Tapi tanda dulu. Kang salah tempat naya jer berlubang kat lain lak. Itu baru iye lesung batu nak hinggap kat kepala...wakaa. Mujarab ke tak mujarab ibu tak tau sebab tak pernah cuba. Korang cuba dulu. Kalu dah jadi bagitau ibu. Ibu pun nak buat gak. Tapi memang lesung pipit ni berfungsi sebagai penyeri di wajah. Macam tahi lalat la jugak. Nampak manis jer. Sejuk ja mata memandangkan. Apatah lagi kalu yang mempunyai lesung pipit yang dalam. Cakap jer dah nampak..belum senyum lagi. Kalu senyum maybe bleh simpan kacang dalam tu..huhu.

p/s : kadand2 jeles gak depa ada lesung pipit. Eh..tak bleh camtu. Bersyukur dengan apa yang ada. Tahi lalat pun cukuplah...huhu

6 ulasan:

  1. org ade lesung pipi sikit je
    kire comel tak??

    BalasPadam
  2. yeke? erm...petua baru ni..tp ada ke tak da ke..ttp cantik jek..huhuh...sat g..tibe2 ada cam pelik plak ibu..heheheh

    BalasPadam
  3. Arm tak da lesung pipit...lesung batu adalah...jgn marah erk..hehehe

    BalasPadam
  4. huhuhu..comel tu isha..ada gak skit dr takda. betui tu nur hawa..kang mak bapak tak cam anak saper la ni..huhu..lesung batu leh guna gak kamikaze..

    BalasPadam
  5. dalamnye lesung pipit preety zetha tu ek

    BalasPadam
  6. my mum,sis & bro ade dimple
    sy je xde HAHA

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails