Tukang Ikut

Khamis, April 15, 2010

Mengurut

Emm..bercerita pasal mengurut ni kadang2 bleh disalah tafsir oleh sesetengah orang. Yela...selalu mesti orang ingat urut batin jer. Tapi hari ini ibu nak citer pasai urutan bagi pesakit lumpuh. Kalau diikutkan banyak cara yang dilakukan oleh tukang urut untuk mengubati pesakit lumpuh. Ada yang secara batin, secara jarak jauh dan macam2 lagi. Untuk kesihatan ayah, kami dah p macam2 tempat untuk berubat. Pernah p kat orang indonesia. Pernah gak p buat secara jarak jauh. Kira bomoh ker aper tah. Sebab dia kata akan ada benda dtg melawat. Uiii...yg itu yg paling takut. Tp takda apa pun. Sesat ker ape ker pun tak taula..huhu. Ada yang tak mau ubat ayah sebab kata ayah dah operate. Ada besi dalam badan. Ada yang suruh tanam kaki kat dalam pasir tepi pantai. Macam2la. Ni sekarang ayah cuma p buat fisioterapi kat hospital. Dan dalam seminggu ni dah 2 kali ayah  di urut oleh kawan sekerjanya. Kawan ayah kata darah ayah jalan perlahan. Banyak yang tersumbat. Emm...cuba jer la kan. Kalu yang pesakit stroke tu insyaallah la bleh baik kalu rajin. Ni cam ayah susah skitla. Kalu ada sapa2 yang tau kat mana tukang urut yang bagus untuk pesakit lumpuh ni bagitaula kat ibu. Blehla cuba.

Layan betui monyet ni kena urut...ker cari kutu..huhu
                                  


p/s: Di urut memang sedap...jangan mengurut benda lain dah la..

1 ulasan:

  1. salu lepak kat kerusi urut jek..
    masuk 2 hengget..layann..

    heheheh

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails