Tukang Ikut

Isnin, April 26, 2010

Sedondon Mondon


Ada ker camtu...? huhu...sedondon jer adala. Mondon tu ibu pandai-pandai jer. Aper la ibu ni ek. Ibu kadang-kadang heran bagi sesetengah orang yang suka sangat pakai sedondon. Terutamanya yang family. Selalunya si ibu la yang suka menyedondonkan anak beranaknya. Kalau si ibu pakai colour biru bila-bila masa nak keluar dengan family mesti yang lain-lain di carinya yang sedondon dengan dia. Naper yer jadi camtu. Kalau colur pink yang lain pun kena gakla pakai colour pink. Yang tak tahannya si ayahla kena pakai gak...kang membebel lak kalau tak ikut...huhu. Bleh ker camtu...? Kalau raya tu mungkin tak kisahla coz dah cam menjadi satu trend. Kang kalu nak tangkap gambar ramai-ramai tak cantik lak kan.

Tapi apalah agaknya motif sebenar memakai pakaian sedondon ini dan bila agaknya ia bermulakan. Ibu pun tak tahu sebab ibu pun kadang suka gak pakai sedondon ni..huhu...kater orang tapi ibu pun sama yer. Terutamanya anak-anakla. Kalau nak beli baju mesti yang sama. Itu takpala kita tau kita anak beranak. Yang sekarang ni lak gelfren boifrend pun dah seperti menjadi tabiat nak pakai sama colour. Mesti gelfren dia yang suruhla.."abang..kita pakai baju kale putih yer ari ni..." Si boifren pun ikut. Kalau tak ikut merajuk. Kalau merajuk jenuh nak pujuk. Kalau nak pujuk lak kena belanja beli barang yang dia suka...wakaka. Tak semua la camtu. Itu pendapat ibu jer. Tapi kadang-kadang lemas gak tengok. Ada pernah sekali ibu p jalan-jalan Tesco...tu dia...rasa macam hari purple sedunia lak. Ate..mana idaknya. Kebanyakan pasangan kekasih dua sejoli yang melekat tak ingat ni pakai colour purple. Tapi biarkanla. Bukan jadi satu masalah pun kan. Sajer seronok-seronok di katakan pasangan bahagia. Ha..apa lagi..? Baju raya tahun ni tentu dah ada yang merancang nak pakai colour aper kan. Jom kita menyedondonkan diri. Ibu..raya lambat lagi..pose pun tak berganti ada hati nak ingat raya. Ops...sori..

p/s : satgi nak p amik ayah nak pakai colour aper ek..?..huhuhu

10 ulasan:

  1. ade jugak member iera mcm nih...
    kalo yg awek pkai baju pink yg bf pon kene pkai pink....
    ish2...kasot same...stokin pon smae...
    sumer nk same....
    heheee

    BalasPadam
  2. sedondon tu maknanya sehati sejiwa kot
    nak bg tgk org yang "kami sehati sejiwa tau"

    BalasPadam
  3. uihh...itu dah melampau tu...sampai stoking ngan kasot pun sama..belum tau yg dalam2 lagi tu..ntah2 sama gakkk..hhuhu..gurau

    BalasPadam
  4. ni macam dah jadi trend dah sekarang. kenduri kawin pun family semua ikut color sedondon. :)

    BalasPadam
  5. sedondon ertinya sejiwa la..tu yang suka bila tengok semua pakai warna sama..tapi kalo x pakai sama,x bermakna x sejiwa kan..so, setakat suka tengok je la...hi hik

    BalasPadam
  6. Suka jugak pakai sedondon ngan hubby.. tapi selalunyer kitorang tak plan pakai sama kaler pon.. masing2 pilih.. tapi sama.. sejiwakah??

    BalasPadam
  7. huhu...sehati berjiwa ok..sehati berdansa lagi ok..

    BalasPadam
  8. ada gk kes laki yg beria nk sedondon..huhu

    BalasPadam
  9. awat ang dengki ke diorg nak sama.biarla.tak dosa pon sama kan.tue pun nk kecoh.apela.

    BalasPadam
  10. liza..betui tu..

    anon..ni la masalahnya kalu baca tak abih. kira nak kata kat orang. entah2 dia yg dengki..orang camni pun ada..apela..macam2..kesian kat awak.

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails