Tukang Ikut

Isnin, Jun 14, 2010

Lebatnya Hujan

Gambar pinjam uncle google jer. Takkan nak tangkap kot malam-malam camni. Eii..jangan. Kang tangkap-tangkap ingatkan flash handset, rupa-rupanya dah rentung kena kilat. Minta simpangla..hehe. Hujan kat rumah ibu ni dari petang tadi. Tak berhenti-henti. Lebat lak tu. Ai..tu yang ada sesetengah depa ni dok kaitkan dengan musim kahwin mengawan. Apa kena-mengenanya pun tak tahulah. Tapi yang tahu sekarang musim cuti sekolah orang memang selalu buat kenduri kahwin. Kebetulan lak hujan kan. Tapi tu la. Orang lebih suka kaitkan dengan benda yang nampak best skit. Almaklumla. Musim hujan ni kan sejuk..dapat lak teman sebilik, sebantal, seselimut..se..se..se ape lagi ek?. 
Apa-apa jelah. Pengantin lak bila tahu hujan senyum sampai ke telinga la. Tapi kadang-kadang orang lain lak yang lebih dari pengantin. Eh...yang dah kahwinla. Yang belum jangan coba-coba na. Haram. Hujan ni punya pasal gakla ibu punya lampu depan dah tak boleh buka. Kalau buka nanti dia padam satu rumah. Tang mana rosak pun taktau la. Nasib baik tak short kat yang lain-lain. Lagi haru kalau short kat pc ibu. And..apa yang utama..biasala siaran berbayar astro kalau dah hujan camni alamat semua pun tidur awalla. Alamatnya juga..bola pun tak boleh tengokla...hehe..bukan ibu, tapi ayah. Tu dah tidur anak-beranak. Ibu ja dok bersengkang mata dok menghapdate blog ni..adios amigos...

p/s : bersyukur sebenarnya sebab hujan dah turunkan. Kalau panas membebel, dah turun hujan takkan nak merungut juga. Alhamdulillah

11 ulasan:

  1. best..kena lak tarik selimut..hehe..;)

    BalasPadam
  2. kt mane ujan??
    kt n9 kengkadang je ujan....

    BalasPadam
  3. alor setar la buyat..ni dah 2-3 hari hujan malam..;)

    BalasPadam
  4. hujan tak pa jgn kena tsunami dah la..aku dlu sib bek tak trebang kena pkui angin

    BalasPadam
  5. ryuji..tu dia..sampai camtu ek..ni kilat kuat sangat. takutt...

    BalasPadam
  6. hujan syok mase kenyang..
    mmg tdo!!~ hahaa~~ :P

    BalasPadam
  7. salam ziarah...

    pagi2 kalau hujan...liat la nk bgn...best tido dlm selimut..he3...

    BalasPadam
  8. nana..wah..dah kenyang mata pun ngantuk..hujan lak turun lagi sedap nak tarik selimut ek...hehe

    BalasPadam
  9. syamila..yang tu memang betui..mata tak pun tak larat nak bukak..;)

    BalasPadam
  10. comment post saya ya... ^^

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails