Tukang Ikut

Isnin, Ogos 23, 2010

BANCI PENDUDUK DAN PERUMAHAN 2010

Adakah rumah anda semua sudah di banci? Kalau tak nak buat camner kan. Dah lepas dah pun tarikh banci. Hari banci 2010 tu start 6 julai 2010 sampai semalam 22 ogos 2010. Satu kerugian bagi anda atau sesaper saja yang tidak terlibat dan tidak memberi kerjasama. Kalau nak tunggu nanti lagi 10 tahun baru ada. Ehh...ape yang me merepek meraban tetiba ni ek. Sebenarnya me pun dah ditamatkan kontrak sebagai pembanci kawasan kota setar 1 semalam.....waaa...tanam anggur la me lepas ni. Takper...cik nuffnang ader. Minta dia tolong tambah-tambah skit me punya buffered..hehe. Em..semalam kira me p sesi taklimat akhirla.
Terasa sadis sangat bila lepas ni tak jumpa dah kawan-kawan seperjuangan yang berusaha sehingga titisan darah terakhir semata-mata untuk kejar responden yang mana ada sesetengah tu buta kayu tak faham aper itu banci. Memang la kadang-kadang kami nampak cam mengacau orang jer. Tapi kami bukan nak buat aper pun. Cuma nak minta maklumat skit tentang isi rumah. Tu jer. Ni tak...ada yang siap tutup pintu pelan-pelan, buat sengap dalam rumah, buat pekak. Tu ok lagi. Satu kes yang kena kat member me siap letak pedang samurai kat leher lagi. " Baik u mengucap sekarang !!! "...wa..ampun...kami tak kacau hangpa. Kami cari duit tuk sesuap nasi. Kami takmau parang atau menatang lain. Ha...itu cerita kawan-kawan me. Me ?...em...ader tak?..ader. Tapi me simpan dalam hati. Mekasih kepada semua para responden me yang banyak memberi kerjasama. Bagi rasa biskut, jemput makan n minum air...bagi air kotak..wah...mekasih2. Kadang-kadang me rasa cam wakil rakyat lak. Ate maner daknyer..2-3 kali me pi kawasan sama depa siap angkat tanganla..tanya dah siap ke blum. Sangat prihatin. Aperpun di harap kalalu 10 tahun lagi adala orang banci umah uollss semua..bagi la kerjasama. Tak sampai 10 minit pun. Lagi cepat jawab lagi cepat abih. Takper..lepas tu tentu pembanci ni blah tak datang dah. Janji lengkap..huhu

p/s : mekasih kat cik nuffnang gak. walaupun 2 bulan lebih me tak jenguk blog ni..beratur buffered me u kasi ek walaupun sekejap2...mekasih banyak2..eh..me dah ada ni..kasi la lagi...huhu

4 ulasan:

  1. dasat gak ek..ade jgk org mcm tu..nmpk sgt tak tgk berita..(cett sama je org yg comment ni..tp tau gak isu semasa..hehe).

    Tp kdg2 sy pun cmtu jgk..tak jwb bila ade org beri salam..hehe..tp hanya utk mat bangla ngn yg sama waktu dgnnya..diorang tak reti bahasa klu org tknk beli barang2 diorang..

    BalasPadam
  2. hehe..betul..me pun kdg2 takut buka pintu. sekarang ni kan macam2 bleh jadi. tapi sebagai pembanci kami akan cuba sampai dpt tuan umah tu..wah..dasat..huhu..;)

    BalasPadam
  3. pembanci gak rupanya... kita sama2 pembanci tp mungkin pengalaman kita berbeza sikit ^_^

    BalasPadam
  4. gadis h...yup..banci penggerak wawasan negara..huhu

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails