Tukang Ikut

Khamis, Ogos 26, 2010

BISKUT...BISKUT...BISKUT


Berapa hari dah yer kita berpuasa? 16 hari dah kan. Em..lagu raya rasanya me dah dengar awal lagi. Sekarang ni adik beradik me dok sibuk buat kuih raya lak. Anak sedara me dok sebelah umah jer dah mula buat biskut raya. Biskut semperit namanya. Tau tak camner rupanya. Ha..ni antara biskut-biskut lama yang masih tidak dilupakan. Rumah kakak ipar me sebelah kiri lak buat mini popia. Wah..bukan main depa kan. Me jer tak buat-buat n tak mula-mula. Tapi kalau me nak buat n nak mula pun camna lak ek. Oven pun takder..huhuhu. 

Niat di hati memang nak beli. Tapi sampai sekarang tak beli2 pun. Atoiiii la.. alamatnya kena buat biskut tunjuk-tunjuk la jawabnyer. Husband me pun dah order dua jenis biskut. Ape kenamanya tah. Tat keju blueberry. Betui tak?..lagi satu biskut kelapa. Itu me tak pasti betul ke tak. Ader lagi nak beli ni. Tapi kena p tengok dulula. Risau gak pakai beli jer kang tak sedap lak. Indah khabar dari rupa lak kan. Kat luar bukan main cantik n comel. Bila rasa tu dia hampeh.

p/s : macam-macam jenis kuih kat pasaran sekarang ni. Cuma tak tau yang mana sedap n tak sedap jer...almaklumla..kadang-kadang orang yang buat biskut ni nak untung ja daripada jaga kualiti. Janji masyukk...tapi tak semua..;)

4 ulasan:

  1. buat biskut yang tak payah pakai oven je..
    banyak dah sekarang ni..
    kena rajin cari la..

    BalasPadam
  2. diana..oo..me tak rajin ;)

    BalasPadam
  3. akak...buat je macam tempeyek, bskut siput, biskut potong dan kek2..heheh..beli bskut raya utk meriah kan meja..

    BalasPadam
  4. betui gak kan hawa..hehe..dah beli baju raya ker? ;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails