Tukang Ikut

Isnin, Ogos 30, 2010

Anak Yang Kehilangan Ibu Bapa

Emm..ke ibu bapa yang kehilangan anak. Yang mana satu ek? 2 hari lepas me sibuk p shopping skit-skit kat Alor Star Mall. Hari jumaat n sabtu...hehe. P 2 hari terus pasal masa mula-mula p tu tak leh lama-lama. Dahla beratur skit punya panjang. Dengan orang berdoyon-doyon nyer....uuu..tak larat. Dalam keadaan camni la selalunya kes-kes kehilangan anak terjadi. Masa me p tu 2 orang budak yang kehilangan ibu bapa. Mula-mula budak lelaki. Tak lama lepas tu budak perempuan. Budak perempuan ni me jumpa tengah menangis sambil pusing-pusing cari mak ayah dia. 
Me pun tengok-tengok la kot ada kalangan ibu bapa kat situ ada yang perasan anak depa ader ker takder ngan depa. Tapi semua buat hal masing-masing jer. Me pun cakapla kat promoter bahagian kanak-kanak tu budak ni dah tak jumpa mak ayah dia. Promoter tu pun bawak dia p kaunter utama. Tak lama lepas tu baru ada pengumuman pasal budak tu. 2 kali pengumuman di buat selang 5 minit rasanya. Tak taula mak ayah budak ni sedar or tak sedar lagi anak depa dah takder. Entahlah. Selalunya musim perayaan ni itulah antara kes yang sangat merisaukan. Kadang-kadang dalam kita dok hati-hati pun anak-anak ni suka ke lain. So, sama-samalah kita berhati-hati. Takut kes penculikan lak yang berlaku kan. Beringat sebelum kena.

p/s : anak me pun jenuh gak nak perati...asyik nak p tempat mainan jer..

6 ulasan:

  1. awe pernah ilang waktu parents awe beli barang...dah buat pengumuman pun tapi tak jumpa...rupanya mak abah jumpa awe duduk sebelah almari teddy bear tengah main teddy bear...heheeh..

    BalasPadam
  2. hehe..nak kena piat tinga awe ni. emm..ok lagi mak bapak dah sedar. ni dah buat pengumuman byk kali tak sedar2 anak hilang tak ke haru..

    BalasPadam
  3. jangan...jangan sesangat..;)

    BalasPadam
  4. klu g tmpt ramai org, mesti kene pegang chacha kuat3
    takut lepas pandang
    hilang plak
    niaya jerr

    so far fmly i x penah lagik hilang kt sopping complex hehe

    BalasPadam
  5. eh intan...wah..me suka sgt baca blog u..hari2 mesti me p baca...mekasih komen ek..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails