Tukang Ikut

Rabu, Oktober 06, 2010

MAMPUS KAU CIK SITI

Berapa lama dah geram ngan cik siti ni. Lagi kita bising lagi dia buat hal. Tiap kali cuci dapur mesti ada sisa-sisa makanan yang dia tinggalkan. Bila yer..seminggu lepas kot me sempat bagi racun kat dia. Kejam tak?..kejam tak kejam me dah tak kira. Peduli haper dengan kesian. Ko punya pasal jer abih satu rumah ko pulun makan. Baju anak aku, botol susu, dan segala macam. Dan yang paling membengangkan adalah kerja paling terakhir dan yang paling kreatif sebelum ko pergi selamanya. Ada ke patut dia gerik apa tah kat me punya mesin basuh sampai rosak tak boleh guna dua2 bahagian ( rasanya la sebab me ada dengar bunyi krok-krek2 kat dapur 2-3 malam lepas ) Dasar tak sedar dik untung punyer cik siti. Cik Siti mana?. Cik siti yang gila glamer tu la. 
TIKUS. Konon nak glamer macam akak Siti NurHaliza kitala..hehe..lawakla plak. Orang kata kalau kita panggil or marah-marah tikus ni. Lagi dia naik hantu. Pagi tadi dia dah pergi. Suami me tolong buangkan sebab me geli. Tergolek dia depan umah. Semalam pun dah agak dia dah mati sebab nampak dia dok minum air. Baling ngan kasut pun dia tak lari dah. Tu dah akhir2 nyawa la tu. Hari ni satu umah bau busuk. Apa kena mengena dengan dia minum air? Sebenarnya racun tikus yang me beri tu racun siam punya. Kalau tikus ni makan dia akan rasa panas. Bila dia panas dia akan cari air. Bila dia minum air sebenarnya perut dia akan lagi mengelegak kepanasan. Maknanya dia akan sentiasa cari dan dok dekat dengan air dan akhirnya dia akan mati kelemasan. Eh...betul ke?..Itu yang tukang jual n suami me cakap. Tapi yang menjadi persolaannya sekarang ni, kenapa semalam me nampak ada lagi 2 ekor datang. Kawan2 dia ker, adik beradik dia or jiran dia. Atau dia sempat tulis wasiat suruh geng-geng bas sekolah dia datang umah me sebab nak balas dendam..ohh..tidakk..


p/s : n3 gila..tikus punya hal pun bising...heheh

30 ulasan:

  1. sama la kat umah cik tom ni jugak..habis benda dia pergi kerit2..hihi..bg ubat racun tikus pun tak jalan..huhu

    BalasPadam
  2. kak ti ni mmg buat hal...
    klau tuperware dia gigit,mau nangis siang mlm mak eden..hehe

    BalasPadam
  3. betul punyer marah ngan cik siti nie..hehheheh
    maya pun x suker ngan cik c nie..nnt bau rumah pun busauk sbb dia...

    BalasPadam
  4. mmg patut cikSITI dibunuh. Hidupan palin busuk. memang bengang kalau dia ada kat rumah kita. Kenapa tak awet je dia buat kenangan? haha

    BalasPadam
  5. aida anti betol dengan cik siti tu~ huhu~

    BalasPadam
  6. tomato, dara, farish..tu yang geram tu..me punyer tupperware pun habih di telannya..kebulur sangat..busuk pun busuk sesangat walau dah mati..cik tom try beli ubat ni..lama2 dia makan n mati gak..

    BalasPadam
  7. rahmat..mampus dah..tapi ada lak yang lain mari..hehe

    azao..nak awet camna..tengok pun geli..eee..tulunla..

    aida..memang semua orang pun anti ngan menatang ni..menyusahkan kan..;)

    BalasPadam
  8. sabaq kak.. org kata tak leh marah kat cik Ti nih.. sebab lagi marah lagi dia mai hehehe...org kata kena pujuk elok elok.. hheh
    Kuman "tudung.." Entry

    BalasPadam
  9. bela je cik Si Ku Ceng.. Lari la cik Si Ti tu.. hehehe..

    BalasPadam
  10. kuman..jenuh nak pujuk cik kuman..bahasa jerman kot dia faham..

    solihin..kucin pun lari..tikus sini besar2. sekali tengok cam arnab pun ada..hehe

    black rose..takut..

    ceritabest..memang pintar..kuikuikui

    BalasPadam
  11. kes kak ti serang rumah ni la yg best. kesian kat dia klu kena racun, tapi tu la cara berkesan..

    jangan ada plak kucing makan tikus tu, dengan kucing sekali boleh mati..

    nak selamat guna perangkap tikus.. =)

    BalasPadam
  12. huhuhu.. marah betul tu..
    mmg susah kalau ada cik siti yg mengganas..

    BalasPadam
  13. asada...tu jer pilihan terakhir..guna perangkap nak buang kat mana..kang datang balik lak..he

    sop..tengah mengganasla tu...;)

    BalasPadam
  14. kat rumah awe ni kan kak..tikus ni boleh lari dari rumah awe ke rumah jiran...heheh..agaknya ada lobang kot antara rumah dengan rumah...dulu sampai menunjukkan diri si tikus ni..skunk tak berani sejak ada kucing bertahun2

    BalasPadam
  15. hehhehe..mula tadi ingat siti mana..hehhee...ellen suspen jap..Tikus ni memang hebat + aneh...tapi kdg2 kin pns kan...selamat memburu tikus..hehhe

    BalasPadam
  16. paling tak suke dengan tikus la..
    mujur kat rumah tak de..
    dulu ade..
    tapi suami bunuh dia sebab
    saye menangis tak mau keluar bilik selagi tikus tu tak mati..hahah..

    BalasPadam
  17. hawa..hehe..dia dah buat laluan la tu..senang nak cabut..huhu

    mrs jamal..ada kot..elok2 mati ada lak dtg yg lain..heran tui..

    ellen..hehe..pemburu tikus

    BalasPadam
  18. kikilalah..jenuh gak nak mati lepas makan racun tu..sabar je lah..

    diana..sampai cam tu sekali..jadi pembunuh la kita ni kan kerana tikus..huhu

    BalasPadam
  19. dari pengalaman saya
    cik ti yang suka 'membaiki' barang2 ni jenis yang kecil
    sudah memadai kiranya dapat membela seekor kucing [jangan kucing yang cantik2 tu dah le] kampung

    BalasPadam
  20. tehr..mekasih atas cadangan..bukan taknak bela. susahla kucing ni..kang kencing merata kalu yg jantan..yang betina lak beranak pinak. anak me kecik2 ni pantang nampak kucing abih dikejar dan kalu dapat di cekiknya..huhu

    BalasPadam
  21. hahaha
    cik ti memang menyemak jiwa
    cik ti kat rumah dani suka buat orkestra malam2 kat bumbung

    BalasPadam
  22. dani..oskestra?..huhu..kat sini kadang2 buat rentas desa..hehe

    BalasPadam
  23. kat umah ni pon sama..
    kalo x tahan tuh mmg buh racun gak aaa..
    mampos ko..hahahahahah

    x tahan tuh..pandai lak dia geget tupperware..yg TIPUware sebelah tuh x nak lak dia keritt..caittt..nasib yg kcikk..kalo yg besar..mau aku bakar 1 umah..hohoohoh...

    BalasPadam
  24. terkejut saya....sbb saya pon CIKSITI...
    sob3x..ingtkan marah CikSiti...ehh??
    tukar2..ingatkan marah MJ...huhuhu

    BalasPadam
  25. ana..bukan kita tak kesiankan..tapi tu je la jalan yg ada. kalu dah semua menda dia nak makan..mana kita tak geram..jgn bakar umah ana..hehe

    mardhiah..hehe..cik siti ni kan takmau panggil ti..s..kang lagi dia marah kata orangla..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails