Tukang Ikut

Rabu, Oktober 27, 2010

TAK PEDAS KE DIK?

Relaks jer tengok anak me yang kecik ni makan. Atoii..tak pedas ker dik oii..Baru setahun lebih jer tapi bab makan dah macam orang dewasa. Itu yang kita makan, yang itu jugakla dia nak. Pagi ni me beli popia goreng. Popia ni kan atas dia ada sambal pedas ngan kacang skit. Tu dia..yang tu dia amik dulu. Bukan hari ni ja. Tiap-tiap hari me beli sebab me pun suka makan popia goreng ni. Tapi hari ni me baru makan 1 dan nak amik lagi 1 terus dia buat bunyi tak bagi. Dan-dan dia bagi yang ada kat mulut dia skit kat kita. Dia amik yang baru. Hehe..itu yang en suami suruh beli lebih skit pasal si kecik ni kang dia pulun sorang. Orang lain nganga lak.

Sebenarnya popia yang me beli ni takdala pedas sangat. Mungkin dia bleh tahan. Tapi benda lain yang pedas pun dia nak juga. Kalau kita bagi sup apa pun dia bukan mau sangat. Laksa dia mau. Risau lak me kecik-kecik dah makan benda pedas-pedas ni. Kang buasir lak.

p/s : popia basah pun sedap gak..tapi mahal skit..
gambar : en google

23 ulasan:

  1. popia ni best..dla suke :)

    BalasPadam
  2. dla..sedapkan..tapi kdg terkena gak yg tak sedap..he

    BalasPadam
  3. suka makan pedas takpe, tapi kalo da besar mulut pedas...susah gak :p

    BalasPadam
  4. sedap popia nie...lebih2 lagi bila makan tgh lapar...laju jer...hehehehe...

    BalasPadam
  5. salam... alahai..sedapnya...kecik2 dh suka pedas..hehe

    BalasPadam
  6. aida..iyeke...sama..;)

    fareed..mulut pedas bahaya tuh..he

    lyn..betui2.he

    BalasPadam
  7. khairul..itu la pasal..berebut ngan kita lak

    posh..salam kenal gak..;)

    BalasPadam
  8. wahhhh....sedapnye...mkanan pedas memg best...tp lau dak kecik da pndai mkan pedas takut effect perot dye jer t....

    BalasPadam
  9. nur..betul..tak pedas kurang skit selera..tapi tu la yg si kecik ni..risau gak me.

    BalasPadam
  10. kuman..pulun kedah pulun la jawabnya..hehe

    BalasPadam
  11. ikot mak die la..huhuhu...
    tapi yang penting..
    jgn bagi yg terlalu pedas sgt..
    yg biasa tak pe lagi kot...

    BalasPadam
  12. akak penuh shoutmix akak nadia letak kat cini :D milo ok jugk tu suam2 yer hahahha

    BalasPadam
  13. dah tak guna shoutmix yerk !!

    BalasPadam
  14. ermm..tapi takpe...dye kecik ag bleyh ag kontrol kot...try laa cmne cmne punn....

    BalasPadam
  15. ciksu..ye ker..he

    ery..aahkan..ikut ibu dia ni..tak perasan lak..he

    nadia..ok2..;)

    BalasPadam
  16. izryn..guna..loading lambat kot

    kaloi..itu la pasal..;)

    BalasPadam
  17. makan pedas baru best. hehe..

    tiba2 ingat iklan model digi tu buat.. "masuk pedas, keluar pun pedas."

    BalasPadam
  18. sebenarnya pedas itu membuka selera makan! tu yang anak me kuat makan!

    BalasPadam
  19. asada..best....hehe

    teratai..yup..pembuka selera..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails