Tukang Ikut

Sabtu, November 27, 2010

JOM MAKAN MUBARAK

Aik...cam salah ejaan jer ni..hehe. JOM MAKAN MURTABAK. Baru betul. Makan En Mubarak buat apa. Kang kena ligan ngan bini dia lak. Abaikan. Bercerita pasal murtabak ni jangan kata semua tak kenal. Kalau tak kenal juga memang satu kerugianla sebab murtabak ni sangat sedap. Tapi kena tengok tempat gakla. Kalau salah, alamat makan tepung ngan bawang je la. Ayam dan dagingnya ellek. Kadang-kadang penjual ni depa nak untung jer. Nampak cam menyelerakan tapi dalam hampaih. Tambah zaman sekarang ni makin lama makin kecik lak saiznya. Heran gak. Harganya pulak makin lama makin naik. Nak-nak bulan puasa. Tu dia harga mencanak naik. Tapi kalau nak yang besar juga korang semua boleh cuba murtabak Singapore. Wah...sangat besar. Sampai me tak jadi nak beli. Masa tu me dok Muar. Sekarang ni bila dok Loq Staq, pekena murtabak sini lak. Tapi apa motifnya me cerita pasal ni?

murtabak biasa...comel

murtabak singapore..besar tuh

Ooo..sajer jer citer...hehe. Taktau nak cerita apa. Pagi tadi me sempat beli sebiji murtabak ni pasai semua orang dalam rumah ni tak lalu makan. Rayyan sangat suka..yer..dia sangat suka. Suka bawangnya sahaja. Ala...pencicah murtabak tu la. Ada ke patut dia selamba jer makan bawang tu tanpa makan dengan murtabak. Ayoo..adik..busuk ketiak tu nanti makan bawang banyak-banyak...urmm...bucuk..kata dia.

p/s : asal ari jumaat jer mesti cari murtabak ni...em..sedap

18 ulasan:

  1. Alahai...tenggok tajuk ingatkan ada makanan baru tadi... heheh
    Apepun tenggok makanan ni perut lapar la plak.

    Oh ya...saya penah jumpa murtabak yg besar sangat kat Kelantan namanya 'murtabak raja'...

    BalasPadam
  2. 2ury..murtabak raja..pernah dengar..tapi tak pernah tengok...;)

    BalasPadam
  3. chan baru je lepas makan murtabak tadi.
    home made lagiii! hihi

    BalasPadam
  4. uikkss...adik mia bnci gile mkn bwang sis..hehe...comel la rayyan..

    BalasPadam
  5. skang dah ada murtabak megi... pernah try tp bukan beli adik yang buat. bleh la tahan..

    BalasPadam
  6. chan..ye ker..rajinnya buat..;)

    mia..mia camner lak?...;)

    freaky..yummy...;)

    BalasPadam
  7. lekat..emm..ada ker murtabak megi..hehe

    little..tak bleh...hahaha..;)

    BalasPadam
  8. kat pulau pinang banyak le kedai yang jual murtabak bawang ni..
    hampeh betul..

    BalasPadam
  9. hahah mubarak..lawak2..
    ingat apa benda tadi..sedapp le pulak tgh2 pg buta tgk murtabak

    BalasPadam
  10. sedapnya murtabak tuh.. lama dah x mam. humm.

    BalasPadam
  11. waaa..lama tak rasa.kat sini langsung takde.huhu.bak sikit

    BalasPadam
  12. wa..kat sini mutabak galmor name dia mutabak mengkasa..harga rm7 sekeping..mahal :)

    BalasPadam
  13. diana..hehe..murtabak bawang..resepi baru tu..

    baby..tengah lapat lagi sedap....;)

    nuriz..hehe..cik mubarak makan murtabak..

    ciknabil...jom pekena jom...;)

    BalasPadam
  14. biskut..siannya takda..nak post ka cek...hehe..

    photo..mengkasa?..rm7?..dasat n mahal..sedap ker?

    hantwo..citer pasal makanan mesti laparkan..hehe..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails