Tukang Ikut

Sabtu, Disember 11, 2010

TEBUK PERUT PULA

K..berita terkini. En suami akan di tebuk perut. Bahasa perubatannya me tak tau. Sekarang ni en suami akan di bedah di punggung untuk membuang segala nanah yang ada. Maknanya kalau besar di dalam tu maka besarla daging bahagian luar akan di buang. Kemudian mereka akan lihat kedalaman luka kat punggung samada dekat atau tidak dengan tempat pembuangan najis. Kalau dekat baru la perut akan di tebuk untuk membuang najis melaluinya. Tapi dari cara mereka cakap. Dekat atau tidak pun mereka tetap nak tebuk supaya najis nanti tidak ganggu tempat luka berkenaan. Takut jangkitan kuman dan lambat sembuh. Staff nurse kata kemungkinan dalam tempoh 6 bulan akan pakai beg buang air besar sebelum di tutup balik. Emm...Sesiapa ada pengalaman boleh tahu tak risiko kalau pembedahan tersebut di lakukan. Risau lak me jika sebab nak tebuk perut sahaja akan datang masalah lain pula. 


p/s : tengok sahaja gambar sudah menakutkan...camna lak nak hadapinya...:(

14 ulasan:

  1. yer lah.. tenggok gambar dah takut, mcm mana nak jadi doktorr... heheh

    BalasPadam
  2. uiks..seyesly sis?hope smua selamat oke...

    BalasPadam
  3. smoga semuanya baik2 sis~

    doa ya~

    BalasPadam
  4. semoga beransur pulih dan cepat sembuh ye ..

    BalasPadam
  5. insyaallah selamat..
    be tough oke

    BalasPadam
  6. memang ngeri kalau tengok pembedahan nih depan mata.

    apa pon fiq jangan risau.pembedahan nih amatlha diyakini kejayaannya.tawakal jer fiq,doakan takde aper yg berlaku.semoga husband selamat menjalani pembedahan.

    BalasPadam
  7. kak fiq, InsyaAlalh selamat.. kalau x salah lady,lubang yang dibuat kecik jerk.. dan pastikan wayar tu xkeluar drp lubang yang ditebuk, bimbang nanti kene tebuk lain..akak, doa banyak2 yer.. jangkitan tu risiko biasa tuk pesakit spinal.. dan tebuk tuk buang najis tu boleh dikatakan kebanyakn pesakit terpaksa melakukannya.. sabar yer kak.. lady sentiasa doakan agar akak tabah.. teruskan bagi semangat pada hubby akak.. moga2 Allah memberi kekuatan.. yang penting fikiran kene positif sokmo, baru mudah pulih.. sebab pemikiran yang positif akan merangsang sistem badan tuk bergiat aktif dan kembali pulih.. :D

    BalasPadam
  8. semoga semuanya ok. kalau dijaga rapi, insyaAllah x kena jangkitan..

    banyak-banyak berdoa semoga semuanya selamat dan d permudahkan..

    BalasPadam
  9. erm tak der pengalaman sangat..tp insyallah tak der pape kan..

    BalasPadam
  10. moga cepat sembuh..semoga tuhan sentiasa melindungi dia..

    BalasPadam
  11. tgk gambar pun dh takot..
    smoga cpat sembuh...

    BalasPadam
  12. mekasih semua..doktor tak jadi tebuk..buat gempar jer depa ni..terlalu ramai pakar sampai keputusan bermacam2..eee

    BalasPadam
  13. lina..takutkan..belum kena lagi..kalu kena taktau nak jaga camna lal..alhamdulillah tak jadi..;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails