Tukang Ikut

Rabu, November 17, 2010

HARI RAYA YANG SEPI

Rasanya belum terlewat untuk me ucapkan selamat hari raya Aidiladha kepada semua blogger dan pembaca sekalian yang ada. Minta ampun dan maaf jika ada tersalah kata, terkasar bahasa. Raya korban kali ni me n family sambut di rumah sendiri sahaja. Tak balik kampung pun pasai baru balik jer ari tu. Kalau raya kat kampung mesti meriahkan. Ada mak..abah dan adik beradik lain. Kat sini me tengok muka en suami, suami tengok muka sufy, sufy tengok muka rayyan, rayyan..emm..boo layan..hehe. Saudara tu adala belah en suami tapi dah sebelah umah rasa cam biasa jer. Kawan-kawan pun takder yang datang. Oh..me takder kawan ramai. 2-3 kerat jer. Itupun jarang berhubung. Entah..mungkingkah sebab masing-masing dah punya keluarga sendiri maka ia menyekat kebebasan perhubungan atau me sendiri yang malas nak bercampur gaul ngan orang lain. Me mengaku me bukan seorang yang peramah kecuali dah kenal. Dan rasanya me sebenarnya ada sifat rendah diri sebab me tak berjaya seperti orang lain..full stop

Sepi hati terjadi lagi
Mungkin sampai mati aku sepi
Biar senyum hadir di hariku
namun ini hanya ada di bibir
di bibir saja

Aku ini yang bisa mengerti
walaupun yang lain mau mengerti
Namun berat beban hidupku
biarkan saja
Biar saja hanya ku yang tahu

Sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
Butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam

Woo.. sejarah cinta dan hidupku
penuh duri dan banyak ranjau
butuh kesabaran yang penuh
untuk tetap ku berdiri

Oh.. ada saatnya ku bicara
bila hatiku telah bulat
Sepanjang ku bisa atasi semua
aku tetap diam
LIRIK LAGU SEPI - YUNA SHARA

p/s : teringin menjadi seorang wanita bekerjaya, berjaya, dan bahagia seperti orang lain

20 ulasan:

  1. jangan sedih2~
    selamat hari raya

    BalasPadam
  2. aishah...psstt...ok..opss..;)

    ohlala..selamat ari rya juga..;)

    BalasPadam
  3. cadlynn..slmt ari raya..

    akufobia..hehe

    BalasPadam
  4. xmo sedih ehh :)

    selamat hari raya :)

    BalasPadam
  5. saya pun...raya yang x terasa dan sepi dan lagi sunyi...
    hurm syahdu dengar takbir

    BalasPadam
  6. ros..salam aidiladha gak..

    fatin hanani..slmt ari raya

    missblrry..hehe..senyum utk awak..;)

    BalasPadam
  7. selamat hari raya kak Fiq..
    kejayaan tu bukan diukur berdasarkan kemampuan kita memiliki kerjaya yg hebat..
    tetapi kejayaan kita diukur dengan berjayanya kita melalui ujian Allah..

    Kak Fiq org yang berjaya.. lady kagum.. :)
    ade org berkerjaya tetapi hutang bertimbung, hati tetap x bahagia.. anak xde.. sedih memanjang..

    BalasPadam
  8. suram hari perayaan sebegitu..sedih toh bila fikir.tapi ya sudah ketentuan begitu,mau terima dgn hati yg tabah.Mungkin bukan sekarang,tapi satu masa nanti ia akan riuh dan membuatkan kita senyum sepanjang hari.pasti hari itu akan datang fiq.

    BalasPadam
  9. salam aidil adha....xmau sedey2 yer..

    BalasPadam
  10. lady..dalam hati teringin sangat menjadi seperti kawan2 di luar sana yg berjaya dengan kerjaya, family, kehidupan. rasa kosong sebab dok umah jer. mekasih atas kata2 semangat kamu..;)

    biskut..mekasih kat kamu juga bah..;) aku suka dengar kamu berbicara. ya..akan ku tunggu hari itu..mekasih teman blogger..;)

    BalasPadam
  11. she..selamat ari raya juga..;)

    honey..salam aidiladha..mekasih..

    BalasPadam
  12. samalah kita.. raya xdpt balik umah mak.. huhuhu... tapi xpe.. raya haji je kan.. aidil fitri aritu dh gi pun... (sedapkan ati..huhu)

    BalasPadam
  13. jgn berduka.. senyum :) salam aidil adha

    BalasPadam
  14. kak..jgn sedey2 kak..xpe..kite beraye dlm blog..pun meriah jugak :) selamat hari raye..

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails