Tukang Ikut

Jumaat, November 19, 2010

SIAPA KETUK PINTU RUMAHKU MALAM JUMAAT NI

Aihh...siapa lak yang memain tengah malam buta ni. Dahla me sensorang jer yang berjaga malam-malam jumaat ni. Buat lak bunyi-bunyi pelik ni mau tidur awal plak. Bunyinya tak macam orang ketuk, tapi lebih kepada menjentik. Takkan nak main jentik-jentik kot. Uisshh..ku pandang kiri lampu depan cerah..ku pandang kanan lampu dapur pun cerah. Takkan cerah-cerah ni nak mai gak. Upss...jangan tegur lagi. " Ayah..ayah..tu..." me tunjuk pintu. En suami buka mata ala-ala burung hantu pejam balik buat taktau. Oh..dia bukan sedar..suka mamai..hehe. Lupakan saja. Dah tua-tua cam gini penakut lagi ada yang nak kena makan kepala lembu. Tapi benda-benda halus ni memang wujud. Cuma jangan di kacau. Teringat lak me siang tadi ada cina mati. Kebetulan me lalu betul-betul depan perarakan mereka. Ala..rumah si mati pun belakang rumah me ja. Bukan betul-betul belakang. Selang 2-3 baris kot. Ada kena mengena ker? Mungkin tidak.
 

 or 


Me rasa cicak kot dok buat apa tah. Tangkap binatang apa nak makan ker, menukang ker atau dok hantuk kepala sebab frust. Abaikan si cicak meroyan tu. Anak me sufy dah dok sebelah teman me. Dia pun sebenarnya mamai gak. Tetiba bangun, tinggung, garu kepala skit..pastu baring sebelah. Tangan siap atas tangan me yang tengah menaip ni. 

p/s : me nyer ambi pur home freshener ni dok pssttt..pssttt...tekejut me...hehe

29 ulasan:

  1. huhu.. jgn bukak pintu tgh2 mlm.. ngeh2 org sebelah tuu.. wuuuuu :)

    BalasPadam
  2. rara..orang sebelah datang nak minta apa..minta sup ekor..hehe..bagila salam...berderau darah seketika

    BalasPadam
  3. hahahahahahaahha..........:)
    itu sje mmpu ku bkate-kate

    BalasPadam
  4. uiii dia datang nak temankan kot.. dia tau awk tak tdo lagi tu.. ngee~

    BalasPadam
  5. fatin..awat..lucu ka cek...hehe

    cikmoon..jangan weh..

    lady..cicak dok buat apa pa..kaco tui...

    BalasPadam
  6. Aida yg ketuk pintu~ hehe~ >_<'

    BalasPadam
  7. aida..yeker..awat x bg salam..bleh bukak bagi masukk..huhu

    BalasPadam
  8. kite pon ade ambi pur freshner tu..gile ar kalo memlm tngl sorg je x tdur, mmg bleh melompat ble die da timing nk pssttt pssttt tu..haha

    BalasPadam
  9. vintage....nak2 lak masa tu rasa takut..tambah bunyi skit jer dh terkejut ek...hehe

    diary...mana ada...haha

    BalasPadam
  10. jiran nak beras segantang lah tuu, haha


    new entri xD :
    the truth bout perempuan named girl

    BalasPadam
  11. salam. org nak htr daging korban la tu. heheh..

    BalasPadam
  12. baru teringat. malam tadi ikut kiraan kalender jawa malam JUMAAT KELIWON.

    BalasPadam
  13. aira..secepak pun takper..tp agak2la waktu mana..eee

    misza..siang lupa kot ekk...jumaat keliwon..lain macam lak..hehe...;)

    BalasPadam
  14. ambi pur mmg menakutkan.....pastu bau2 wangi tetibe...tekejut smpai lupa ambi pur yg sembo

    BalasPadam
  15. missblurry..tula..selalu takpa pun..tetiba tekejut...darah naik pala terus..hehe

    BalasPadam
  16. hehe pssssttt..psstttt...takut sgt ekk smpai bunyi tu pun tekejut :p

    comel gmbar yg 1st tu hihihi

    SUTERA KASIH

    BalasPadam
  17. adoi la...hihi..xleh blah ok..ada la tue c cicak kot ngh ngorat2..hihi

    BalasPadam
  18. sy pon selalu sgt bunyi benda2 pelik time tangah malam. hantu jeles la tuuuuuu! hihi

    BalasPadam
  19. misya..seram dik..huhu

    dak eina..bunyi ambi pur tu selingan jer masa bunyi ketuk tu..terkezut den

    sutera..dalam pala otak dh pikir lain..tu yg tekejut bila tetiba dia bunyi..hehe

    BalasPadam
  20. ifa..bukan kot..cicak bunyi gedik2 skit..hahaha

    chan..uihhh..jangan di sebut...huhu

    BalasPadam
  21. tgh fokus wt en3 dia bunyi plak psst psstt.. dlm takot2 tu siap jgak en3, hukk...

    BalasPadam
  22. Salam eeee jgn buka, takut pencuri ler pulak. mokcik kayo

    BalasPadam
  23. caliph..itu idea tgh mari tu..buat gakla..hehe

    simple...oh tidakkk..tak buka dah....hehe

    BalasPadam
  24. hehe..suspen betol citer..
    da la tgh2 malam apik duk baca ni..hehe

    BalasPadam
  25. apik..hehe...lain kali tgk tajuk dulu samada nk baca siang or malam...huhu

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails