Tukang Ikut

Selasa, November 09, 2010

LETIH, PENAT, TENAT

Sangat letih, sangat penat dan rasa tenat...tapi masih mampu beri senyuman untuk anda semua..senyummm..;). K..abaikan..hehe. Petang semalam me sudah sampai ke Kedah Darul Aman. Bertolak dari kampung, Ipoh pukul 11.30 pagi. Wah..sangat memenatkan bila 3-4 malam tak cukup tidur membuat persiapan majlis perkahwinan abang dan pertunangan adik. Kemudian bila sudah selesai nak mengemas pula. Tapi me hanya sempat tolong skit jer pasal sehari selepas kenduri me terus balik pasal en suami mahu bekerja pula. Mata pun dah naik lebam. Emm...tapi paling kesian kat mak me sebab kena mengemas segala yang tinggal dengan adik. Minta maaf mak yer tak dapat membantu sehingga selesai.


Bila dah sampai Kedah satu lagi masalah tiba. Air lak takder. Adoii..nasib baik pili air kat depan tu ada air skit. Itula yang me tahan dan simpan dalam kolah dan baldi. Jenuh gakla  berpuluh kali mengangkut ulang alik. Ingatkan sampai-sampai tu nak rehatla. Tapi dah nasib badan. Cuma bersyukur juga bila taman me tak di naiki air seperti tempat-tempat lain yang di landa banjir. Minta-minta esok dan seterusnya keadaan bertambah baik.

p/s: rindu nak blogwalking....;)

16 ulasan:

  1. wah...lebih baik takde letrik daripada takde air...

    BalasPadam
  2. prince..betul tu..kalu takder letrik leh pakai lilin..kalu takder air nak pakai aper?..cam teka-teki lak..haha

    BalasPadam
  3. susahnya takde air. nnt jgn tiba2 on the wedding day takde air, karang semua taleh mandi.
    org dtg kenduri, aii asal bau masam ni. hahaha
    ok gurau gurau :)

    BalasPadam
  4. rainbow...tu la pasal..tapi pagi ni dh ada air lak. maybe air tangki jer..takper..kena jimat2 nih..;)

    BalasPadam
  5. harap2 juga bertambah baik kat sane,
    cadang mahu bercamping kat kedah nun

    BalasPadam
  6. owh..patutlar xde menu lunch.sian penat nih.get ur rest Fiq.

    BalasPadam
  7. missblurry...entahla..sekarang ni cuaca redup jer..takut hujan balik

    biskut..hehe..blogwalking jer mampu..;)

    BalasPadam
  8. susah kalau x de air..macam2 kerja x dapat nak buat. rest rest..

    Terkini: Kenapa sampai macam tu?

    BalasPadam
  9. zalin..emm..tapi nasib baik dah ada air dh..kesian tempat lain yg lagi teruk kan..

    BalasPadam
  10. singgah malam.....tnet...slow

    BalasPadam
  11. ssh toi klu xder air..tu punca utama.sian akak pnt..

    BalasPadam
  12. nuff4u...slowkan..sangat membosankan

    suzie...nak buat camna..kalu akak tak bt sapa lagi nak buat..;)

    BalasPadam
  13. kalau ikut2kan kedua-dua penting tapi yg lagi penting air la kalau tak ada fuhhh payah2

    BalasPadam
  14. cian kat org2 yg umah die bnjir.. tp takde air pon tak tahan gak. huhu.

    BalasPadam
  15. angah...nak mandi mana wei kalu xder air...hehe

    coyoti...tu la pasal

    BalasPadam
  16. ciannye..sis..adoi la..tenet lembab..huhu

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails