Tukang Ikut

Khamis, Disember 16, 2010

KENDURI DI HOSPITAL

Me tak pasti samada hal ini berlaku di Alor Setar jer atau pun juga di tempat-tempat lain. Sangat hairanla dengan semangat kekeluargaan yang me lihat di sini. Bila tiba jer masa melawat mulala kebanjiran berlaku. Kebanjiran orang. Kalau sekali pandang dah rupa kenduri kahwin lak. Itu baru pi melawat orang sakit. Belum lagi pi kenduri yang betul. Entah macam mana la keadaannya kan. Kalau di lihat sudah tentulah warga tua yang rajin datang melawat. Tak kira adik beradik, kawan-kawan atau jiran tetangga. Semangat yang ada pada mereka tak serupa macam anak muda sekarang. Orang yang depa tak kenal pun habis ditanya kenapa, mengapa, bagaimana jadi camni. Kalau tengok waktu sebelum mereka masuk wad lagi la macam kat tempat peranginan pun ada. Ate..ruang menunggu tak banyak kerusi disediakan, jadi habisla koridor tu depa lepak dah macam kat umah sendiri. Dua kali pandang lak dah macam berkelah pun ada. Punyala bising..hehe. Kelakar lak. 



Hospital besar, wad tak cukup. Betul ker?

p/s: ruang legar dah rasa cam kat hotel pun ada. 

8 ulasan:

  1. nadia pon dgr macam tu akak katil xcukup sbb tuh sllu diowang suh blik cousin nadia dekat nk berslin diowang suh blik lagi diowang cakap xbolh lagi cousin cousin nadia dah nk berslin dah tu sampai ja umah bby dia dah nmpak pala nk kua kol diowang dtng lmbt lak....sampai baby tu telan mkan najis dah sbb lemas lmbt ambulans smapai aiyakk knpa la sistem pital awam sllu wat cam ni...baru ni anak kepada kawan jiran nadia cita xkebas lagi diorang dah toreh belah perut dia berslin gila mnjerit ibu tu adoiii macam2 cita lah dgr pasl pital awam nih smpai takut lak heheheh pnjang comnt nadia :D

    BalasPadam
  2. n@dia@ : yang pasal cita xkebas lagi dah toreh mmg betul2 berlaku pd kawan saya...time tue kedah tgh mula nak banjir....dr baru jerr suntik ubat bius, xdan nak berjalan lagi ubat tue dia dah toreh perut nak belah.....mmg m'jerit sakan laaa dia...

    BalasPadam
  3. nadia...far east..sebenbarnya banyak lagi citer tak elok me dengar..sebab me pun kena gak masa nak bersalin dulu. sib baik kena sound. kalau tak..teberanak kat tempat menunggu la..

    BalasPadam
  4. akka, camtu ke?
    huhuhuhu.. dasyat..
    mintak2 time lady bersalin nanti ok..
    tempat cukup.. ameeennnn..

    (perasan nak bersalin lak :P)

    BalasPadam
  5. la smpai cmtu ke kak? ish3 dahsatnye..

    BalasPadam
  6. bace tajuk ingat betol betol la ade kenduri

    jahat! xD

    BalasPadam
  7. hehe,,ingtkn knduri pe plak kt hsptl,,haha,,

    BalasPadam
  8. lady..tak semua..time lady nanti taktau lak camna..;)

    anamizu..haah..katil depan en suami..

    woot2...isz..hehe...;)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails