Tukang Ikut

Jumaat, Januari 28, 2011

IBU..NANTI AMBIL ABANG

" Ok..nanti petang lepas habis kerja ibu datang amik..." me
" nanti ibu amik abang tau..." sufy
" iye la..nanti petang ibu amikla..." me
em..kalu sehari dekat 10 kali..kalu seminggu mau pengsan terus..hehe. Itu la pesanan anak me tiap kali nak tido. Sambil baring pandang siling rumah sambil dok pesan. Tak berhenti-henti ulang. Saje intai bila tengok dia dah senyap. Rupa-rupanya tengah termenung. Kesian memangla kesian. Tapi nak buat camna. Itu jer caranya. Me nak kerja. En suami pun kerja. Kalau dok rumah nak tinggal ngan sapa. Lagipun tahun ni dah 4 tahun. Dah besar. Kalau tak p tadika ketinggalan dengan rakan sebaya lain lak. Si adik lak 2-3 kali hantar menangis juga. Tapi bila dah masuk seminggu cam orang besar lak dia. Amik bantal, amik air, amik beg...jalan menonong tinggal  kita. Bila datang amik petang pun keluar dari pusat asuhan tu relaks jer..ish..betui ke rayyan ni. Harap-harap lepas ni si abang dan si adik dapat menyesuaikan diri. Nak tak nak kena nak jugak. 


p/s : abang kena sekolah..kata nak bawak kapal terbang kan..kenala belajar bagi pandai.. =)  

5 ulasan:

  1. okeh la tu.dia tak takut sangat

    BalasPadam
  2. kesiannya kat depa.. :(
    pasti sukar kan mula2 tu nak berpisah..
    tp xpe, alah bisa tegal biasa :)

    BalasPadam
  3. aina..anak..takpe susah pun..;)

    dayah..em..memang pun

    capa..tu cikgu tanya dia dah pernah p nursery ker..emm..tp memula jer..pastu nangis gak..

    lady..tu la pasal..=)

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails