Tukang Ikut

Selasa, Februari 01, 2011

ORANG SUSAH ADA ORANG TOLONG TAK

Kalau kita kaya takyah mintak tolong pun orang akan sua. P mana-mana orang pandang. Di layan bak raja. Kalau susah sebelah mata pun orang tak tengok. Dah minta tolong pun belum tentu orang mau tolong. Oh..mungkin me terlalu negatif. Ok..me cuba positif lak. Emm...tetap sama. Lihat saja di sekeliling kita. Tiap-tiap hari, tiap-tiap masa. Di mana-mana selalu jumpa. Minta maaf..me tau tidak semua tapi mengapa yer me selalu jumpa mereka. Oh lupa..me tak kaya...=) 


p/s : biar tak kaya harta tapi kaya budi, biar hanya kata-kata..kadang-kadang itu lebih bererti..- dr tuah iskandar

13 ulasan:

  1. org kaya selalu di agung2 kan. sbb tue la lupe diri. pandang rendah pd yg miskin

    BalasPadam
  2. hawiz..kesiankan...

    bulan..betui..sampai bila la nak jadi camtu tah..tak pikir ker..emm...

    aina..normal yang tak normal..

    nadia..tak suka keadaan camni...=)

    BalasPadam
  3. biase la dunia ni.. memandang darjat n harta je

    BalasPadam
  4. hurm..kaya ujian...miskin pun ujian..

    BalasPadam
  5. stdnrd la 2..
    nak kaya kena tolong orng kaya...
    orng kaya tolong orng mskin pun sebab nk tmbh kaya... sesetengh jela

    BalasPadam
  6. asam garam dunia..
    tapi biarlah kita kaya budi bahasa. itu setuju!

    BalasPadam
  7. adat kot kak..
    buat baik hanya jika mempunyai kepentingan..

    BalasPadam
  8. sedangkan mak ayah pun boleh buang anak yang xleh bg duit kat diorg, ni kan pulak org yg xknal kita kak....

    BalasPadam
  9. tangan memberi lebih baik daripada yang menerima. semoga kita dirahmatiNya, Aameen...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails